סושי ותזונה בריאה בסואי סושי

חוץ מזה שהוא יפה לעין, מזכיר במראה “פטיפורים” רק שהוא עשוי מאצות וממולא ברכיבים מהמטבח היפני המסורתי, סושי הוא גם בריא, הרבה יותר מרוב המאכלים במטבח הישראלי וגם “חטיף” של סושי על הדרך מאיזה דוכן סושי הרבה יותר בריא מאיזה כדור פלאפל נוטף שמן…והישראלים שהפכו לאלופי העולם במודעות עצמית בכל הקשור לבריאות וכושר, אימצו את הסושי באהבה רבה, ולא רק הם. כל שוחרי הבריאות בעולם מבינים מה ערכה הבריאותי של אצה או של דג ולמה היפנים כל כך צנומים אך חזקים, כי כל החיים הם אוכלים רק סושי ודגים. אין ויכוח בכלל שאורחת סושי ותזונה בריאה הולכים ביחד, וכל מי שעוסק בפיתוח הגוף והכושר דואג לאכול כל שבוע סושי למען התזונה המאוזנת שלו. 
משלוחי סושי בתל אביב

אצות בסושי- סושי ותזונה בריאה!

סושי ותזונה בריאה מתחילים מהרכיב המרכזי של כל סושי והוא האצה ובדרך כלל אצת נורי. סושי עשוי בדרך כלל מאצה מגולגלת. כל התרבויות ששוכנות ליד הים, הכניסו את האצות לתפריט שלהן ובהן למשל גם אירלנד.
הערך התזונתי שיש לאצות מדבר על היכולת שלהן אפילו להאריך חיים, אבל נסתפק בכך שאין להן כל ערך קלורי והן משמשות גם בתעשיית הקוסמטיקה (אצות עושות אנטי אייג’ניג). לא סתם סושי נבחר להיעשות מאצות. היפנים מוצאים באצות הרבה ויטמינים ומינרלים החשובים לגוף האדם כמו גם לעור, לציפורניים ועוד. מי שאוכל סושי לא תמיד מודע ויודע את כל המרכיבים הבריאותיים שלו, אבל מה שבטוח המטבח היפני “מחליק בגרון ובגוף” ולא נתקע כמו מזונות עתירי שומן וטיגון מהמטבח המערבי. באצה יש סידן, חלבון, ברזל, יוד. בחלק מהאצות יש B12 מה שהפך את הסושי למזון הבריא של הצמחונים. יש כמה סוגי אצות וכל אחת מהן מייצרת סושי ותזונה בריאה אבל זו שטעמה עדין והיא הכי פופולארית להכנת סושי היא אצת הנורי.

על אורז ותוספות- סושי ותזונה בריאה

יש כל מיני סוגי סושי וגם מילון מונחים שסובב סביב הסושי כמו למשל” רוטב טריאקי, טמפורה, רול מטוגן ועוד, אבל בכל סוגי הסושי יש אורז. בתוך האצה המגולגלת, כאשר מכינים סושי, תמיד מתחילים באורז. הוא דביק ועגול וכאשר מכינים אותו לא מוסיפים לו שמן כמו שמכינים אורז רגיל. הוא מבושל בדרך כלל בחומץ אורז מים ומלח במתכון השמור לכל מסעדה. בדרך כלל אורז לסושי מכיל חלבון וסיבים תזונתיים. אורז עלול להשמין במיוחד אם הוא מבושל בשמן אבל כאמור לצורך הסושי הוא מבושל בצורה בריאה. אין ספק כי סושי ותזונה בריאה הולכים ביחד.
משלוחי סושי בצפון תל אביב

מי אמר דגים ולא קיבל סושי ותזונה בריאה

סושי כמובן והרכיבים שלו מהים (קרי דגים), שגרמו לישראלים לבלוס טונה טרייה בשם סושי ותזונה טרייה- הם כמובן הדגים. הדגים הכי פופולאריים לסושי הם סלמון, סי בס, טונה אדומה והליבוט. כל אחד וטעמו הייחודי שמביא את הגל עליו רכב בים הגדול… מה כבר לא נאמר על תזונת דגים. שהם בריאים, שהם מכילים אומגה 3 טבעי, חלבונים, מינרלים ואף לא טיפת שומן. דגים הם הרזים בים הגדול. השילוב של אצות, אורז דביק, דגים וירקות הפך את הסושי למאכל הכי מבוקש בקרב כל מי שאוהב טעמים מיוחדים, שילוב של טעמים ומטבח מסורתי יפני כי סושי ותזונה בריאה רק היפנים יכולים להמציא.

סושי ותזונה בריאה- כל הירקות בפנים

בתוך כל אצה עם דג נא ובריא גם ירקות מלאי תזונה בריאה. אפשר בהחלט לומר כי סושי הוא סוג של כריך אצה הכי בריא בעולם ולכן סושי ותזונה בריאה זה ביטוי מפתח במטבח היפני.
לסושי מוסיפים גם ירקות כמו גזר, מלפפון, אבוקדו, בטטה בצל ירוק, צנון יפני כבוש, חביתה יפנית ועוד. לפעמים גם ג’ינג’ר שאין כמוהו לריפוי והוא משמש אורח קבוע במטבח היפני. סושי ותזונה בריאה הוא חגיגה שלא נגמרת לעולם
 להזמנת משלוחים און ליין – סואי סושי ת”א

חזור